Roadtrip - bologna, venice and slovenia

Hej! Kom precis hem från oreno. Har haft träning. Det gick bra, fick dock fightas mot världens sämsta grabb. Fan vad dåligt han var. Jag ville ju fightas mot snyggingen, men han var inte där!

I alla fall. Jag kom hem igår förmiddag. Min resa från slovenien tog hela 11 timmar. En ganska cool sak. En grabb började prata med mig i venedig, men jag såg han på stationen i ljubljana. Vi började prata och han frågade vart jag kom ifrån. Jag svarade sverige och då sa han helt plötsligta att han bor där, i sthlm. Lite små coolt. Sedan frågade han vart jag gör/vart jag bor i italien och jag förklarade att jag bor i en liten by utanför milano.. typ några minuter från monza. Då svarade han att han har bott i monza hela sitt liv. Alltså, jag träffade en grabb i venedig, som åkt hela fem timmar från ljubbe på staionen som bor i sverige där jag kommer från, har bott hela sitt liv där jag bor nu. Herre gud vad världen är liten. Han frågade även varför alla i sverige äter godis så mycket. Det finns överallt. Svenskar äter godis på sommaren BLANDAT med choklad? Javisst gör vi de! :) GODIS är bäst svara jag. Du måste passa på att äta så mycket som möjligt när du bor där. Heheh. Jajaja, förutom denna trevliga händelse så har jag haft det helt underbart.

Det började med att jag & megi åkte till bologna. Resan gick smidigt och väl nere i bologna träffade vi på virre och jonte. Vi strosade runt hela dagen och hängde runt. Shoppade lite. På kvällen gick vi alla ut och åt en trevlig middag. Efter middagen rullade vi vidare till magic sam och hade det mer än trevligt. Min kväll slutade i duschen halv sju på morgonen. Tog en långdusch på cirka fem timmar, hehe. På lördagen var vi mer än bakfulla och ville inget heldre än att bara lägga oss och dö. Vi kunde inte slösa bort en dag i bologna på hotellrummet så vi gick ut och käka lunch med grabbarna och pusslade ihop alla bitar från kvällen innan. Det fanns många frågetecken kan jag lova. Eller det finns fortförande frågetecken. Varför duschade jag i fem timmar och vaknade i duschen halv sju på morgonen. Fintfint. Fan vad roligt vi hade det. På kvällen var jag för bakis för att ens kolla på en drink så det blev vatten för mig men sex on the beach för de andra. Rullade hem ganska tidigt efter några vatten. Vi hade minst 15 grader och sol i bologna, såå skönt!

På måndagen var det dags att rulla vidare till venedig. Vi strosade runt och hade det trevligt. Det var karneval och alla var utklädda med masker och hela baletten. Vid fem tiden rullade megi hem med tåget till villasanta och jag satt på ett cafe i fyra timmar. Jag är grym på att döda tid efter denna resa! Själv tåg jag tåget till slovenien och kom fram fint på natten. Jag trodde jag skulle vara själv på tåget, men icke sa nicke! Det var fullt av roliga människor.

I slovenien chillade jag, åt god mat, tjockade mig med godis, försökte laga pannkakor, spelade cod, spelade angry birds, åkte taxi, fixade, träffade världens längsta man med 52 i skostorlek, åt mer mat, lagade middag, åt kinamat, kollade på film, pratade, skrattade och levde livet. Bara njöt av livet med min fina vän andreas. Vi åkte till ljubbe och kollade i affärer, fikade på en uteservering, strosade runt i den fina staden ljublana och bara tog det lungt.

I fredags natt tog jag tåget tillbaka till villasanta och redan på staionen hittade jag några sköna prickar. De bodde i budapest och ena tjejen var ryss. Jag ska fan tågluffa ensam. Alla är så trevliga och öppna. Det blev mycket skratt på vägen hem. Tåget var smockfullt av alla möjliga åldrar. Sov inte en enda timma så min natt försvann. Bytte tåg i venedig, åkte till milano, bytte tåg till monza, tog bussen till villasanta. 11 timmar senare var jag hemma i min säng efter en mycket trevlig vecka i bologna, venedig, ljubbe, domzale, venedig och milano. Jag gillar slovenien. Ljubbe och domzale. Jag hade helt fel uppfattning om landet slovenien. Domzale var en vacker liten stad med massa berg runt om kring. Ljubbe var också vackert. Gamla bygnader och en stor å/flod mitt i allt. Massa uteserveringar och strålande sol.

Min och megans roadtrip var klart det roligaste jag gjort på länge. Att träffa mina små söta vänner från uppsala, (virre är ju fan min granne i norby nästan) i bologna och sedan andreas i slovenien var overkligt. Det blev mycket skratt och många minnen. Jag ler varje gång jag tänker tillbaka på bologna och slovenien. Om jag får en vecka till ledigt så vet jag vad jag ska göra.

Nu är det dags att se fram emot något nytt. Det är inte långt kvar tills jag flyttar hem. I juni flyttar jag hem. Jag hoppas att några fina prickar från sverige kommer ner och hälsar på en sväng innan. Mammsen ringde idag och sa att hon har bokat flyg nu. Dock är det i juni. Hoppas att pappa, malin och bror kommer ner innan. ´

Förlåt för mitt extremt långa inlägg. Jag måste ju berätta om min resa! Det spöregnar här i villasanta så jag ska hoppa in i duschen nu och sedan lägga mig och kolla på en film. Tänka träffa megi men det spöregnar. Här kommer en liten bildbomb från vår roadtrip. Peace and love! <3

Virre med min nya väska, yeeeah!

Megi med någon random grabb, haha

Magicsaaaam, 95/5..

Saaam with magicsaaam and tragicsaam

Megi and virre med någon snubbe

Det gick knapt att äta.. det var eld i min mun

Megi kände sig som en dwarf

Hangoverhangover, love it

Venice

De va läskiga

Så kan man också klä ut sig.. haha

Ni borde åka till venedig, sjukt vacker stad

Vi åt mexican food, yummie